Na design komt inhoud

Een eerste indruk is heel belangrijk, begrijp ons niet verkeerd. Fraai webdesign kent zijn waarde natuurlijk dit willen we niet betwisten. Maar wie A zegt moet ook B zeggen. Wanneer mensen op jullie website landen, een goeie eerste indruk krijgen door het professionele design, daarna is het wel zaak dat er ook kwalitatieve inhoud aanwezig is in perfect Nederlands. Net zoals bij mensen, je kunt er verzorgd uitzien, uitermate net gekleed, maar als je geen zinnig woord te melden hebt, neemt niemand je alsnog serieus.

Maar wat is nu inhoud? Vandaag de dag is dat niet langer louter tekst. Met opkomende video content, met name YouTube en Vimeo, die men gemakkelijk kan implementeren op website pagina’s, zien we dit ook steeds meer. Hoge kwaliteit afbeeldingen natuurlijk gemaakt door inhuren van een professionele fotograaf helpt om diensten en producten aan de man te brengen. Maar qua vindbaarheid is het wel zo dat zoekmachines als Google nog niet zo bijzonder intelligent zijn in het begrijpen van visuele inhoud. Tekst dat is waar zoekmachines alsnog voornamelijk naar kijken vandaag de dag. Dus het is zaak om ervoor te zorgen dat video en afbeeldingen altijd gepaard gaan met uitgebreide beschrijving. Denk aan wat is er te zien op de video en afbeelding, ondertiteling, samenvatting, verdere implicaties voor de kijker, links naar complementaire hulpbronnen. Niet alleen is dit handig voor zoekmachines, ook maakt het je website toegankelijker bijv. voor mensen met visuele beperking. Uiteraard levert dit extra werk op, veel meer tekst dient geschreven te worden, idealiter huurt men hier een tekstbureau voor in zoals, https://www.swaanscommunicatie.nl/tekstbureau/. Dan kan de ondernemer in kwestie en medewerkers in kwestie focussen op wat er echt toe doet, creëren van een geweldige product of dienst.

Indien men de creatie van inhoud liever in-house houdt dan kan men ook denken aan redigeren zoals hier beschreven. In dat geval gaat een second opinion de tekst alleen nog af op spelfouten en taal oneffenheden. Grove taalfouten e.d. kunnen een conversie killer vormen dus uitermate belangrijk om hier enige aandacht aan te besteden.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2018 PixelRepublik | Design Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress