Tips om de conversie te verhogen

Het doel van een website of webshop is natuurlijk om de gebruikerservaring zo optimaal mogelijk te maken en zo veel mogelijk conversies te genereren. Conversie houdt het behalen van een vooraf bepaald doel in, zoals een bestelling in een webshop of het abonneren op een nieuwsbrief.  Maar hoe zorg je ervoor dat dit gebeurt? Er zijn een aantal dingen die je zelf kan veranderen aan je website om meer conversie te realiseren. In deze blog lees je een aantal tips hoe jij dit voor elkaar gaat krijgen.

De opmaak van je website

Het belangrijkste advies dat je kan krijgen voor het design van je website is dat het rust moet uitstralen. Zorg er dus voor dat je website geen opeenstapeling van grote lappen tekst is, je geen gebruikmaakt van veel animatie GIFs en niet te veel verschillende knoppen hebt. Als je pagina gewoon een rustige opmaak heeft, raken lezers sneller geïnteresseerd en minder snel afgeleid. Dit zal uiteindelijk resulteren in meer kliks op je website. Als je zelf niet goed weet hoe je dit aan moet pakken, huur dan een professionele webdesigner in om dit voor je te laten doen. Dit zal zich uiteindelijk terugbetalen in de extra conversies die je gaat genereren!

Hou het simpel

Naast dat het aan te raden is om een rustige uitstraling te hebben op je website, is het ook van belang dat je de tekst simpel houdt. Hoe korter, hoe krachtiger. Tegenwoordig hebben mensen geen zin en tijd meer om een hele webpagina door te gaan lezen, binnen een paar seconden zijn ze immers al op een andere website die veel duidelijker is. Simpel schrijven lijkt misschien makkelijk, maar kan nog een hele uitdaging zijn. Je slaat al sneller over in zakelijk taalgebruik dan je denkt. Hou daarnaast eventuele contactformulieren op je website zo kort mogelijk. Verzamel alleen de informatie die echt nodig is. Geen enkele bezoeker heeft zin om een overdreven lang contactformulier in te vullen. Dit is dus een dooddoener voor je conversie!

Plaats reviews

Tot slot is het goed om reviews van andere klanten op je website te plaatsen. Zo zien bezoekers dat je een betrouwbare partner bent om zaken mee te doen en zullen zij sneller overgaan tot conversie. Een negatieve review kan je ook zeker plaatsen op je website. Dit laat namelijk zien dat je eerlijk bent en niks verzwijgt voor je klanten. Zorg er echter wel voor dat het te zien is dat je een kwalitatieve reactie en oplossing hebt geboden aan de desbetreffende klant.

Mocht je dit alles toch graag willen overlaten aan professionals, schakel dan een goed conversie optimalisatie bureau in. Een dergelijk bureau is immers gespecialiseerd in het verbeteren van de conversie. Gegarandeerd resultaat!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2019 PixelRepublik | Design Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress