Waarom Google Shopping essentieel is voor je marketingstrategie

Macbook Air op grijs bureau

Als je online producten verkoopt zijn er allerlei manieren om ervoor te zorgen dat je zichtbaarder wordt op het internet. Zo kan je bijvoorbeeld inzetten op zoekmachine optimalisatie (SEO), om zo hoger in Google komen te staan. Je kan ook adverteren via sociale media, zoals Facebook. Of je besteed geld aan SEA, bijvoorbeeld via tekstadvertenties in Google of via visuele display-advertenties. Maar heb je al eens gedacht om in te zetten op Google Shopping? Voor webshops is dit een essentieel kanaal voor je online marketingstrategie. In dit artikel lees je waarom.

Hoger in Google

Net als bijvoorbeeld SEO is Google Shopping ook een manier om hoger in Google te komen. Sterker nog, via Google Shopping kom je echt het allerhoogst in Google. Zoek maar eens naar een bepaald product via Google en je zult zien dat de Google Shopping advertenties altijd helemaal bovenaan staan.

Hogere CTR

Google Shopping is ook goed voor je CTR (doorklikratio). Hoe hoger je namelijk in Google staat, hoe vaker er zal worden doorgeklikt naar je website. En dat betekent meer bezoekers en waarschijnlijk ook meer conversies!

Hogere zichtbaarheid

Dankzij alle services die Google aanbiedt is het mogelijk om meerdere keren aanwezig te zijn op de eerste pagina van Google: via de organische zoekresultaten, via tekstadvertenties en via Google Shopping. Zo heb je dus een drie keer zo grote kans dat mensen op je website klikken.

Waardevolle klanten

Via Google Shopping haal je de meest waardevolle klanten binnen. Mensen die zoeken naar een specifiek product zijn namelijk al heel ver gevorderd in het koopproces. Als je deze mensen naar je website weet te halen, is de kans dat ze uiteindelijk een klant worden veel groter dan bij de gemiddelde bezoeker. Zo kun je pas echt direct en doelgericht adverteren.

Lagere kosten

Ook als je kijkt naar het kostenplaatje is inzetten op Google Shopping een goed idee. De kosten per klik liggen gemiddeld namelijk lager dan bij tekstadvertenties. Let er wel op dat dit erg kan verschillen per branche. Het belangrijkste is dat je uitrekent wat je ROAS (Return On Ad Spend) mag zijn en dat je hier rekening mee houdt.

Concurreren op prijs

Google Shopping is ideaal als je graag wilt concurreren op prijs. Klanten zien in een advertentie namelijk meteen de prijs van een product staan. En als jij de goedkoopste bent, is de kans groot dat ze op jouw resultaat klikken.


Hoe maak je een website zonder technische kennis?

Website-maken-zonder-kennis

Ben je van plan om een website of webshop voor je onderneming te maken? Dan kun je flink geld besparen door het eerst zelf eens te proberen, voordat je een websitebouwer inschakelt. Wist je namelijk dat er gratis software bestaat waarmee je een professionele website kunt ontwerpen? Je betaalt dan alleen voor de hosting en het registreren van je domeinnaam. Wanneer je creatief bent en precies in je hoofd hebt zitten hoe jij graag wilt dat je website of webshop eruit komt te zien, is dit met WordPress erg makkelijk te realiseren. In deze blog lees je meer over WordPress en het hosten van je eigen website of webshop.

Hoe maak je een WordPress-website?

Een professioneel uitziende WordPress-website maken, is erg makkelijk. Het mooie aan WordPress is dat er website-templates worden aangeboden, die je geheel naar de huisstijl van je eigen merk of onderneming kunt aanpassen. Je hoeft dan alleen maar je logo toe te voegen, je eigen kleuren kiezen en de website met je eigen content, oftewel foto’s en teksten, te vullen. Aan de technische hoogstandjes hoef jij je vingers dan niet te branden, want de website ziet er al flitsend uit. Kies de template die jij het mooist vindt en ga direct aan de slag.

Wat betekent het laten hosten van je website?

Wil je een prachtige en professionele WordPress-website maken? Dan is het belangrijk dat je eerst een goede hostingpartij zoekt, waar je de website kunt laten hosten. Het hosten van je website betekent dat je de hele website en email onderbrengt bij een partij die servers beheren. Je website en e-mail draaien op die servers, zodat je altijd online zal zijn, zelfs als je eigen internetverbinding eruit ligt. Daarnaast zorgt de hostingpartij die je kiest ervoor dat er op de achtergrond server updates worden uitgevoerd. Zelf moet je wel de updates binnen WordPress en beveiliging regelen. Hoe snel je website laadt ligt aan wat je op je website zet. 

Wil je een WordPress-website bouwen? Dan kun je het beste voor WordPress Hosting kiezen. Dit is een pakket waarbij je WordPress en hosting in een hebt. Dit scheelt veel tijd en is erg makkelijk te regelen. 


Een website voor een makelaardij laten maken

Webdesign-makelaardij

We spenderen allemaal steeds meer van onze vrije tijd online. En dus is een professionele, goed-werkende makelaars website van groot belang. Waar de makelaardij vroeger reclame maakte met papieren advertenties, is het nu vooral belangrijk om zichtbaar te zijn op het internet. Je bedrijf moet gemakkelijk gevonden kunnen worden. Maar met alleen een goed functionerende website ben je er nog niet. De website van een makelaar moet iets unieks uitstralen, en vertrouwen wekken bij je (toekomstige) klanten. Maar wat te doen als je zelf geen verstand hebt van het bouwen van websites? Dan schakel je daarvoor natuurlijk een professioneel webdesigner in.

Wat is belangrijk bij een makelaars website

Mensen starten hun zoektocht naar een nieuwe woning tegenwoordig vaak online. En hetzelfde geldt voor hun zoektocht naar een goede makelaar. Om de bezoekers van je website om te kunnen zetten naar betalende klanten, is het belangrijk dat de website van een makelaar voldoet aan alle hoge eisen die tegenwoordig aan een professionele website worden gesteld. Zo moet de makelaars website bijvoorbeeld technisch in uitstekende staat zijn, waardoor bijvoorbeeld pagina’s snel worden geladen. En de website moet volstaan met de juiste informatie, én die informatie moet dan ook nog snel en gemakkelijk op de website te vinden zijn. Het inschakelen van een webdesigner kan hier veel zorgen wegnemen. Een professioneel webdesigner weet immers precies waar een website voor makelaars aan zou moeten voldoen, en zorgt ervoor dat alle benodigde informatie op de juiste plek online te vinden is. 

Welke informatie mag niet ontbreken

Laten we eerlijk zijn: online hebben we allemaal weinig geduld. Om (toekomstige) klanten binnen te halen is het belangrijk dat een website voor makelaars niet alleen professionaliteit maar vooral ook gemak uitstraalt. Klanten moeten moeiteloos de informatie kunnen vinden die ze zoeken. Denk dan bijvoorbeeld aan de openingstijden van het makelaarskantoor, de contactgegevens en informatie over eventuele taxaties. Het is bewezen dat we websites met duidelijke informatie sneller vertrouwen, en dus eerder overgaan op een koop van product of dienst. Wanneer je zelf niet weet hoe je een professionele website kunt bouwen, is het vrijwel onmogelijk om zo veel gemak in een website terug te laten komen. Dan kan het dus een goed idee zijn om je makelaars website door een professioneel webdesigner in te schakelen.

Onderscheiden van de concurrentie

Er zijn zoveel websites tegenwoordig, en het is belangrijk dat je jouw professionele website van de concurrentie weet te onderscheiden. Simpelweg een goed-werkende, informatieve website voor makelaars volstaat niet meer. Je moet nog iets extra’s toevoegen waardoor jouw bedrijfswebsite opvalt tussen de duizenden anderen. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van je logo, je kleuren palette of door goede sprekende teksten. Het is belangrijk dat de website van een makelaar voorzien is van alle algemene zakelijke informatie, en tegelijkertijd de originaliteit en unieke verkooppunten van deze ene unieke makelaardij kan verkondigen. Waarom zouden deze klanten deze makelaardij moeten kiezen? Wat maakt deze makelaar zo bijzonder? Door professionaliteit te combineren met iets unieks en origineels, zorg je voor een persoonlijke boodschap die door veel klanten zal worden gewaardeerd. 


Kies een Google Ads biedstategie die bij je past

Google Ads training

Google Ads kent vandaag de dag uiteenlopende biedstrategieën. De beschikbare biedstrategieën zijn geheel afgestemd op jouw doelstellingen als adverteerder. Zo kent Google Ads de biedstrategie conversies maximaliseren, waarbij Google Ads zoveel mogelijk conversies probeert te genereren binnen het beschikbare campagnebudget.

Performance based biedstrategieën

Ook zijn er biedstrategieën die nog een stapje verder gaan, zoals doel-CPA en doel-ROAS. Met behulp van deze biedstrategieën kun je Google Ads naar een specifiek doel laten sturen. Ben je als webshop adverteerder bijvoorbeeld op zoek naar een specifieke omzet/kosten verhouding? Dan kun je Google Ads de instructie geven om op een dergelijke verhouding te sturen. Voor leadgeneratoren is het over het algemeen wenselijk om op een doel-CPA te sturen. Immers, een lead mag over het algemeen een bepaald bedrag kosten. Je kunt Google Ads de instructie geven om concreet op dit bedrag te sturen. Zo betaal je als adverteerder nooit te veel en draaien je campagnes in veel gevallen op target.

Google Ads conversiemetingen zijn een must

Om gebruik te maken van bovengenoemde performance gestuurde biedstrategieën is het een must dat je de conversiemetingen van jouw website of webshop voor elkaar hebt. Input is namelijk output. Het configureren van conversiemetingen en het kiezen van de juiste Google Ads biedstrategie wordt uitvoerig behandeld in onze Google Ads training.

Bereken jouw Google Ads doelstellingen

Voordat je aan de slag gaat met het implementeren van een slimme biedstrategie is het belangrijk dat je jouw doelstellingen helder hebt. Hoeveel mag een lead kosten? En wat levert je een lead over het algemeen op in termen van winst? Ben je een webshop, wat moet een order dan minimaal opleveren in termen van omzet wil je break-even draaien? Ga hier goed voor zitten, zodat je de slimme biedstrategieën de juiste targets mee kunt geven. Wil je meer weten over het bepalen van jouw doelstellingen? Bekijk dan eens de module doelstellingen bepalen van onze Google Ads cursus.


Nooit meer gedoe met je website of webbouwer

Gebruiksvriendelijke-website

Je weet al als bedrijf dat het belangrijk is om een goede website te hebben. Tegenwoordig is bijna alles online en iedereen zoekt altijd alles op online nu. Er wordt ook verwacht van jouw als bedrijf dat jouw website er goed uitziet en het makkelijk is om over de website te navigeren. Dit kan een grote invloed hebben op het bezoekersaantal op jouw website, dus zeker iets wat belangrijk is om in te investeren als bedrijf. Ook moet je het jou als bedrijf het makkelijk maken om alle data die jij verzameld goed te organiseren. Lees verder om te horen hoe je jouw website en platform kan verbeteren en jouw bedrijf te laten groeien. 

Websites zijn zeker belangrijk voor coaches

Als coach is jouw uitstraling erg belangrijk. En tegenwoordig kijkt iedereen online om welk bedrijf dan ook op te zoeken. Omdat tegenwoordig alles online is, is jouw website dus het eerste wat mensen zien. Daarom is het belangrijk dat je website  een verwelkomende uitstraling geeft en ook de juiste informatie laat zien over jou. Het moet jouw werk in het zonnetje zetten en duidelijk maken aan de potentiële klanten. De eerste uitstaling van een website is ook belangrijk, op deze manier wordt de aandacht van de klant vastgehouden en zal de klant eerder door blijven lezen op de website. De kleuren en ontwerpen zijn dus ook belangrijk, maar dit kan erg moeilijk zijn om zelf op de goede manier te doen als je geen expert bent. Gelukkig zijn er vele mogelijkheden voor hulp om een website voor coaches te maken. Zo kan jij de perfecte en gebruiksvriendelijke website laten maken om jouw bedrijf een stap omhoog krijgen!

Het ideale platform voor coaches

Bij een website komt veel kijken. Je krijgt bijvoorbeeld al vele resultaten over bezoekers en klanten. Gelukkig hoef je nu niet meer alles in verschillende bestanden te bewaren maar is alles op een plek met het perfecte platform voor coaches. Zo kan je makkelijk alle informatie van jouw website en bedrijf opzoeken, zonder veel gedoe. Ook maakt dit de kans dat je iets kwijt raakt of over het hoofd ziet veel kleiner. Een georganiseerde werkwijze maakt alles voor jou makkelijker en geeft het bedrijf ook nog eens een professionele indruk. Dit platform zal jouw bedrijf steeds verder laten groeien. 

Makkelijke website met resultaat

We weten het allemaal, een website maken en een bedrijf onderhouden is moeilijk. Als je niet hebt doorgeleerd om echt goede website te bouwen kost het zoveel tijd en moeite om website te maken. De website moet natuurlijk ook perfect zijn om jouw bedrijf te laten zien en de website moet ook gebruiksvriendelijk zijn voor de klanten. Als bedrijf is er op de een of andere manier altijd te weinig tijd in de dag, dus waarom zal je niet hierin tijd gaan besparen. Gelukkig kan je alle training en hulp krijgen om een goede website en platform te krijgen voor jou bedrijf. Deze investering zal je alleen maar tijd en geld besparen.


Op deze manier kan jouw internetgebruik getraceerd worden

Tegenwoordig is iedereen in de westerse wereld erg veel actief op het internet. Zij besteden een groot deel van de dag aan het surfen op internet. Daarnaast maken erg veel mensen gebruik van sociale media, veel jongeren hebben een schermtijd van ongeveer 6 uur per dag. Als je gemiddeld 6 uur per dag op het internet aanwezig bent, geef je ook veel data weg. Je data kan op verschillende manieren opgeslagen worden. Een van deze manieren zijn cookies op verschillende internet sites. Veel mensen kijken namelijk niet goed welke cookies ze accepteren. Ook verwijderd een grote groep mensen hun cookies nooit van hun apparaten. Het wordt voor experts aangeraden om dit wel iedere dag te doen. Cookies kunnen namelijk erg veel informatie van jou verzamelen. Naast verschillende websites, maken een aantal apps ook erg veel gebruik van jouw data. Een aantal van deze apps zijn Instagram en Facebook. Deze platformen zijn de laatste jaren erg populair  geworden. Dit houdt in dat veel mensen hun gegevens delen aan deze platformen, terwijl ze helemaal niet weten waar deze data voor gebruikt wordt. 

Waar wordt mijn data voor gebruikt?

De data die jij achterlaat op verschillende apps en websites wordt vooral gebruikt zodat bedrijven je gepaste advertenties kunnen laten zien. Doordat zij veel data over jou hebben, weten ze wat je interesses zijn. Hier passen deze bedrijven hun advertenties dus op aan. Dit houdt in dat het adverteren op sociale media erg doelgericht kan, omdat dit zo doelgericht kan betalen adverteerders hier veel geld voor. Kortom, de apps en websites die jouw data verzamelen, gebruiken deze gegevens vooral om geld te verdienen. 

Voorkom dat je data opgeslagen wordt

Het is mogelijk om je IP adres af te schermen, op deze manier weten de websites niet waar jij je bevindt. Daarnaast is het raadzaam om aan het eind van iedere dag alle cookies te verwijderen.


Waarom WordPress hosting zo belangrijk is

Webdesign

WordPress is een veel gebruikt CMS. Maar liefst 60% van de website online en met een CMS zijn WordPress. Dit is ook de reden waarom steeds meer hosting providers zich zijn gaan richten op speciale WordPress hosting. Wat WordPress hosting precies is en waarom het belangrijk is dan leggen we zo kort en bondig mogelijk uit.

Wat maakt WordPress hosting anders?

Dit is een veel gesteld vraag en in veel gevallen is het antwoord, “Het is niet anders”. Anders dan wat vraag je jezelf dan misschien af. WordPress hosting is in veel gevallen gewoon een standaard Shared Hosting pakket waar je gemakkelijk WordPress op kunt installeren of waar het al voor je klaarstaat.

Hoe herken je dan “echte” WordPress hosting en onderscheid je deze van de normale hosting? Eigenlijk heel simpel, de prijs. Bedrijven die echt gespecialiseerd zijn in WordPress hosting hebben hier tijd en moeite in gestoken. Daarnaast zijn de servers op een andere manier beveiligd en is de hosting “Managed”. Managed houdt in dat zij de plug-ins en WordPress voor je bijwerken, zorgen dat de server extra beveiligd is en voorzien is van mallware scans. Zo zijn er nog veel meer extra werkzaamheden die ze doen en daarom ligt de prijs vaak ook hoger dan de “normale” WordPress hosting aanbieder.

Moet ik dan wel WordPress hosting nemen?

Echte WordPress hosting kan redelijk duur zijn en dan kun je jezelf de vraag stellen, heb ik dit nodig? Dat hangt af van de website of webshop die je hebt ontwikkeld. Hoe belangrijk is het voor je dat je website kosten wat het kost online is, nooit gehackt mag worden, altijd snel moet zijn, up-to-date en dat je nooit sales mis mag lopen. Is dit belangrijk? Dan is WordPress hosting waarschijnlijk geen investering waar je op moet bezuinigen.

Helemaal wanneer je een eigen webshop wil beginnen of al hebt dan is het belangrijk dat alles veilig is, altijd online en vooral super snel.

WordPress kan van origine nogal traag worden als de website groter wordt. Dan speciale WordPress hosting geen overbodige luxe.


Zijn er meer cryptovaluta? Lees meer over Ripple en Ethereum!

Cryptovaluta

Ja, naast de Bitcoin zijn er nóg meer gekke cryptovaluta’s waarvan je wellicht het bestaan nog niet af weet. De munten verschillen niet alleen in naam, maar hebben ook allen hun eigen spécialité welke groot publiek moet trekken. Kijkend naar de Ethereum koers en die van de Ripple, zien we dat zij het goed doen op de markt. In deze blog gaan we dan ook wat dieper in op deze varianten.  

Wat is Ripple precies?

Als we technischer naar dit onderwerp gaan kijken, moet je weten dat Ripple eigenlijk niet een digitale munt is. Dit is een slechts een netwerk genaamd blockchain technologie, waarop met de XRP transacties verricht kunnen worden. De XRP kan je dus beter de digitale munt noemen. Kenmerkend voor Ripple is haar transactiesnelheid. Zo kan XRP supersnel overgeboekt worden, wat erg handig is met internationale overboekingen. 

Wat is Ethereum precies?

Ethereum is weer een andere variant van de digitale munt, met zo ook haar eigen blockchain technologie. Zo is Ethereum een nieuw soort internet welke een basis vormt voor ‘decentralised applications’ (DAPP’s) en smart contracts. Een DAPP is dus een gedecentraliseerde app op de blockchain. En een smart contract is een in codetaal geschreven overeenkomst die van kracht gaat als aan bepaalde omstandigheden wordt voldaan. 

En wat is precies het verschil tussen deze twee munten? 

Voor sommige zijn alle digitale munten een pot nat. Zo staat Ethereum bekent om haar flexibiliteit, maar ook om de mogelijkheid zelf apps de kunnen bouwen op de blockchaintechnologie. De Ripple daarintegen is geen decentraal netwerk, maar wordt gerund door één partij. Dit betaalsysteem staat bekend om haar internationele overboekingen, maar ook door haar samenwerkingen met grote partijen zoals Americian Express en Santander. Dit heeft de waarde van de munt flink doen stijgen. Ben je benieuwd naar de actuele waarde van deze munt (en de anderen)? Dan kan je hier de Ripple koers bekijken. 


Tips voor het kopen van laptoptassen voor webdesigners

Als webdesigner ben je constant met je computer bezig om nieuwe ontwerpen uit te denken. Een
laptop met een groot scherm is dan waarschijnlijk jouw beste vriend, waar hierop kun je beter
werken en duidelijkere designs maken dan op een kleinere laptop. Bij zo'n grote laptop hoort dan
natuurlijk ook een grote laptoptas! Ben jij als webdesigner daarom ook op zoek naar een grote
laptoptas? In dit artikel geven we je een aantal tips!

Grote laptoptassen

Als webdesigner heb je (als het goed is) een grotere laptop dan je misschien voor je vrije tijd zou
kiezen, want een groot scherm werkt nu eenmaal fijner. Daarom zijn grote laptoptassen onmisbare
accessoires, want hierin kun je je laptop in stijl vervoeren. De meeste laptoptassen komen in de
gangbare maten 11, 13 en 15 inch, maar een laptoptas waar een 17 inch laptop in past, is al wat
zeldzamer. Check dus altijd even of je laptop daadwerkelijk in de laptoptas past, want sommige
tassen ogen misschien wel groot van buiten, maar zijn het in werkelijkheid niet.

Soorten laptoptassen

Als je een zware laptop hebt, dan is het belangrijk dat de laptoptas fijn draagt. De schouderbandjes
mogen bijvoorbeeld niet in je schouders snijden. Vooral als je een grotere laptop hebt die
waarschijnlijk ook wel zwaar is, zal een comfortabele laptoptas echt een uitkomst zijn.
Schoudertassen of messenger bags zijn populaire laptoptassen, maar rugzakken natuurlijk ook omdat
een rugzak het gewicht van de zware laptop evenredig over je schouders verdeelt. Daarnaast kun je
ook letten op het materiaal van de laptoptas. Laptoptassen van leer zijn bijvoorbeeld enorm stevig en
slijtvast, want leer is erg robuust en kan heel wat gewicht aan. En wat ook niet onbelangrijk is: leer
heeft een hele mooie en luxe uitstraling waarmee je professioneel voor de dag kunt komen. Voor een
webdesigner is een leren laptoptas dus perfect om te dragen als je bijvoorbeeld een afspraak met
een klant hebt!


Tips om de conversie te verhogen

Het doel van een website of webshop is natuurlijk om de gebruikerservaring zo optimaal mogelijk te maken en zo veel mogelijk conversies te genereren. Conversie houdt het behalen van een vooraf bepaald doel in, zoals een bestelling in een webshop of het abonneren op een nieuwsbrief.  Maar hoe zorg je ervoor dat dit gebeurt? Er zijn een aantal dingen die je zelf kan veranderen aan je website om meer conversie te realiseren. In deze blog lees je een aantal tips hoe jij dit voor elkaar gaat krijgen.

De opmaak van je website

Het belangrijkste advies dat je kan krijgen voor het design van je website is dat het rust moet uitstralen. Zorg er dus voor dat je website geen opeenstapeling van grote lappen tekst is, je geen gebruikmaakt van veel animatie GIFs en niet te veel verschillende knoppen hebt. Als je pagina gewoon een rustige opmaak heeft, raken lezers sneller geïnteresseerd en minder snel afgeleid. Dit zal uiteindelijk resulteren in meer kliks op je website. Als je zelf niet goed weet hoe je dit aan moet pakken, huur dan een professionele webdesigner in om dit voor je te laten doen. Dit zal zich uiteindelijk terugbetalen in de extra conversies die je gaat genereren!

Hou het simpel

Naast dat het aan te raden is om een rustige uitstraling te hebben op je website, is het ook van belang dat je de tekst simpel houdt. Hoe korter, hoe krachtiger. Tegenwoordig hebben mensen geen zin en tijd meer om een hele webpagina door te gaan lezen, binnen een paar seconden zijn ze immers al op een andere website die veel duidelijker is. Simpel schrijven lijkt misschien makkelijk, maar kan nog een hele uitdaging zijn. Je slaat al sneller over in zakelijk taalgebruik dan je denkt. Hou daarnaast eventuele contactformulieren op je website zo kort mogelijk. Verzamel alleen de informatie die echt nodig is. Geen enkele bezoeker heeft zin om een overdreven lang contactformulier in te vullen. Dit is dus een dooddoener voor je conversie!

Plaats reviews

Tot slot is het goed om reviews van andere klanten op je website te plaatsen. Zo zien bezoekers dat je een betrouwbare partner bent om zaken mee te doen en zullen zij sneller overgaan tot conversie. Een negatieve review kan je ook zeker plaatsen op je website. Dit laat namelijk zien dat je eerlijk bent en niks verzwijgt voor je klanten. Zorg er echter wel voor dat het te zien is dat je een kwalitatieve reactie en oplossing hebt geboden aan de desbetreffende klant.

Mocht je dit alles toch graag willen overlaten aan professionals, schakel dan een goed conversie optimalisatie bureau in. Een dergelijk bureau is immers gespecialiseerd in het verbeteren van de conversie. Gegarandeerd resultaat!


© 2021 PixelRepublik | Design Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress