Waarom Google Shopping essentieel is voor je marketingstrategie

Macbook Air op grijs bureau

Als je online producten verkoopt zijn er allerlei manieren om ervoor te zorgen dat je zichtbaarder wordt op het internet. Zo kan je bijvoorbeeld inzetten op zoekmachine optimalisatie (SEO), om zo hoger in Google komen te staan. Je kan ook adverteren via sociale media, zoals Facebook. Of je besteed geld aan SEA, bijvoorbeeld via tekstadvertenties in Google of via visuele display-advertenties. Maar heb je al eens gedacht om in te zetten op Google Shopping? Voor webshops is dit een essentieel kanaal voor je online marketingstrategie. In dit artikel lees je waarom.

Hoger in Google

Net als bijvoorbeeld SEO is Google Shopping ook een manier om hoger in Google te komen. Sterker nog, via Google Shopping kom je echt het allerhoogst in Google. Zoek maar eens naar een bepaald product via Google en je zult zien dat de Google Shopping advertenties altijd helemaal bovenaan staan.

Hogere CTR

Google Shopping is ook goed voor je CTR (doorklikratio). Hoe hoger je namelijk in Google staat, hoe vaker er zal worden doorgeklikt naar je website. En dat betekent meer bezoekers en waarschijnlijk ook meer conversies!

Hogere zichtbaarheid

Dankzij alle services die Google aanbiedt is het mogelijk om meerdere keren aanwezig te zijn op de eerste pagina van Google: via de organische zoekresultaten, via tekstadvertenties en via Google Shopping. Zo heb je dus een drie keer zo grote kans dat mensen op je website klikken.

Waardevolle klanten

Via Google Shopping haal je de meest waardevolle klanten binnen. Mensen die zoeken naar een specifiek product zijn namelijk al heel ver gevorderd in het koopproces. Als je deze mensen naar je website weet te halen, is de kans dat ze uiteindelijk een klant worden veel groter dan bij de gemiddelde bezoeker. Zo kun je pas echt direct en doelgericht adverteren.

Lagere kosten

Ook als je kijkt naar het kostenplaatje is inzetten op Google Shopping een goed idee. De kosten per klik liggen gemiddeld namelijk lager dan bij tekstadvertenties. Let er wel op dat dit erg kan verschillen per branche. Het belangrijkste is dat je uitrekent wat je ROAS (Return On Ad Spend) mag zijn en dat je hier rekening mee houdt.

Concurreren op prijs

Google Shopping is ideaal als je graag wilt concurreren op prijs. Klanten zien in een advertentie namelijk meteen de prijs van een product staan. En als jij de goedkoopste bent, is de kans groot dat ze op jouw resultaat klikken.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2021 PixelRepublik | Design Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress